Správy

Ťažká infekcia mäsožravými baktériami - pacient zomrel po jedle ustríc

Ťažká infekcia mäsožravými baktériami - pacient zomrel po jedle ustríc



We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Jete surové ustrice spôsobujúce smrteľnú infekciu?

V Spojených štátoch mala žena zjednotenú smrteľnú infekciu mäsožravými baktériami pri konzumácii surových ustríc. Vibrácie viedli k smrti pacienta v priebehu niekoľkých týždňov. Infekcie nebezpečnými patogénmi sa môžu vyskytnúť konzumáciou kontaminovaných potravín (väčšinou surových morských živočíchov) alebo napríklad pri kúpaní v morskej vode, ak sa baktérie dostanú do otvorených rán s vodou.

Po tom, čo si v septembri kúpila vrece čerstvých ustríc na trhu s morskými plodmi v Louisiane a zjedla ich surové, Jeanette LeBlanc si na druhý deň vyvinula extrémnu dýchavičnosť a vyrážky na nohách. LeBlanc bola okamžite prevezená do nemocnice v Baton Rouge, kde jej bola diagnostikovaná infekcia vibráciami. Napriek liečbe antibiotikami sa však pacient nezotavil a nakoniec o tri týždne neskôr zomrel následkami infekcie mäsožravými baktériami.

Extrémne agresívne patogény

Životný partner zosnulého povedal miestnemu vysielateľovi „1080 KRLD News Radio“, že lekári sa pokúsili stabilizovať stav pacienta takmer 36 hodín. „Ale baktérie sú také agresívne, že ničia obličky a museli začať dialýzu,“ pokračoval pozostalý. Po dvoch týždňoch sa uskutočnila prvá z troch operácií na odstránenie mŕtvych tkanív, potom druhá a nakoniec tretia. Po poslednom sa LeBlanc nikdy nezotavil. 15. októbra zomrela.

Blížiace sa komplikácie spôsobené vibračnými infekciami

Pri perorálnom podaní vibrácie zvyčajne spôsobujú hnačku. Existujú však hrozby komplikácií, ktoré môžu byť v najhoršom prípade fatálne, napríklad sepsa. Pacienti s oslabeným imunitným systémom sú tu zvlášť ohrození. Ak sa baktérie dostanú do otvorených rán, môžu spôsobiť vážne infekcie rán a septikémiu, upozorňuje Inštitút Roberta Kocha (RKI). K infekcii zvyčajne dochádza kontaktom otvorených rán s patogénmi obsahujúcimi vodu (napríklad pri brodení alebo kúpaní) alebo pri spracovaní surových rýb a morských živočíchov. Obidve sa vzťahujú na zosnulého Američana.

Šíri sa v morských vodách určených na kúpanie

Podľa RKI je výskyt vibrácií v morských vodách určených na kúpanie závislý od slanosti (slanosť) a vysokej teploty vody (zvyšujúce sa riziko z 20 ° C). „Tieto podmienky môžu byť splnené aj v Nemecku v teplých letách a viesť k výraznému množeniu patogénov, najmä v menej slaných ústiach riek, fjordoch a lagúnach v Severnom a Baltskom mori,“ varuje RKI. V Spojených štátoch odhaduje Národná zdravotnícka agentúra pre kontrolu a prevenciu chorôb (CDC) počet ročných infekcií spôsobených vibráciami pri približne 80 000 chorobách, hoci je to zvyčajne druh otravy jedlom a postihnuté osoby sa po chvíli zotavujú.

Obzvlášť ohrození sú imunokompromitovaní jedinci

Vibračná infekcia sa môže rýchlo stať nebezpečnou pre imunokompromitovaných alebo iných vnímavých ľudí. Napríklad podľa „CBS News“ mala Jeanette LeBlanc žalúdočný obtok, ktorý ovplyvnil jej trávenie. Vďaka tomu boli zvlášť citlivé na patogén. Či už boli skutočne absorbované jedenými ustricami alebo sa dostali do tela cez otvorené rany, ostáva skôr druhoradé. Ľudia by si mali byť vedomí oboch možných spôsobov infekcie a ak sa u nich vyskytnú akékoľvek sťažnosti, ihneď po konzumácii morských plodov alebo kúpaní v mori by sa mali okamžite poradiť s lekárom. (FP)

Informácie o autorovi a zdroji



Video: Адено-вирус. (August 2022).